Pages

Monday, May 10, 2010

CD khas prasekolah


Pengarah Eksekutif Idwal Systems Sdn. Bhd., Faezah Abd. Rahman bersama koleksi CD pendidikan terbitannya di Kuala Lumpur baru-baru ini.


KUALA LUMPUR 9 Mei – Program pendidikan berbentuk cakera padat (CD) yang interaktif amat menarik minat kanak-kanak kerana ia mengaplikasikan konsep pembelajaran yang menyeronokkan.

Faktor ini mendorong Idwal Systems Sdn. Bhd. (Idwal) untuk memberi fokus kepada pembangunan multimedia berupa perisian program pendidikan berbentuk CD khas untuk kanak-kanak prasekolah dan awal sekolah rendah.

Pengarah Eksekutifnya, Faezah Abd. Rahman memberitahu, CD keluarannya sesuai untuk kanak-kanak berusia dari empat hingga enam tahun kerana isi kandungan program ini lebih menekankan kepada pembelajaran asas seperti membaca, mengeja, mewarna dan mengira.

Beliau memberi contoh CD Bacaan Komprehensif Interaktif yang direka khusus bagi membantu kanak-kanak yang belum menguasai kemahiran membaca.

“Ia merangkumi kemahiran lisan iaitu mendengar dan bertutur dalam dwibahasa dengan tiga struktur penulisan iaitu bahasa Melayu, Inggeris dan Jawi,” jelasnya ketika ditemui baru-baru ini.

Tambah Faezah, CD lain terbitannya ialah Kaedah Cepat Menguasai Membaca dan Menulis (KCM2M), Program Pembelajaran ICT Tematik Prasekolah, Guide Me - Early English dan Program Intelek Jawi.

Ujar beliau, semua CD pendidikan ini boleh dicetak bagi menghasilkan buku latihan atau buku aktiviti mewarna sebagai alternatif kepada pembelajaran menggunakan komputer.

“Ia juga sesuai dijadikan bahan tambahan bantu mengajar kepada ibu bapa untuk memantapkan lagi pemahaman anak-anak mereka di rumah dengan apa yang dipelajarinya di dalam kelas,” ujarnya.

Untuk sebarang maklumat lanjut dan pembelian secara atas talian, sila layari www.idwal.com.my

No comments:

Post a Comment