Pages

Sunday, May 2, 2010

Pengagihan wang ihsan kepada murid sekolah dikaji semula

BACHOK 2 Mei - Pengagihan wang ihsan daripada Kerajaan Pusat kepada lebih 100,000 pelajar miskin di sekolah rendah di Kelantan yang membabitkan peruntukan RM20 juta akan dikaji semula.

Pengerusi Pengagihan Wang Ihsan Kelantan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin berkata, ini berikutan keputusan kerajaan untuk meneruskan semula bantuan di bawah Kumpulan Wang Amanah Pelajaran Miskin (KWAPM) yang ditangguh sebelum ini berikutan ekonomi negara semakin pulih.

"Kita tidak mahu mereka menerima bantuan sebanyak dua kali berturut-turut”, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata, keputusan berhubung pengagihan wang ihsan kepada penerima lain akan diketahui dalam tempoh terdekat selepas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed mendapat kelulusan Kabinet.

Bagaimanapun, katanya, peruntukan RM5 juta untuk membantu keluarga yang menjadi mangsa bencana alam seperti ribut dan banjir serta waris kepada satu keluarga yang maut dalam kemalangan jalan raya akan diteruskan.

Dr. Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata, ekonomi negara dijangka berkembang lebih lima peratus tahun ini. - Bernama

No comments:

Post a Comment