Pages

Thursday, May 6, 2010

SMK Convent Bukit Nanas muncul johan



PELAJAR SMK Convent Bukit Nenas, Kuala Lumpur meraikan kejayaan menjadi juara pada pertandingan Choral Speaking Sekolah-Sekolah Malaysia yang berlangsung di Kuantan, Pahang, kelmarin.


KUANTAN 6 Mei - Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Convent Bukit Nanas mencipta sejarahnya tersendiri apabila muncul johan pertandingan Choral Speaking peringkat kebangsaan di Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Pahang, Beserah di sini semalam.

Kemenangan tersebut membolehkan sekolah terbabit membawa pulang piala pusingan dan sijil penyertaan.

Hadiah kemenangan disampaikan oleh Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran (Operasi Pendidikan), Datuk Noor Rezan Bapoo Hashim.

Hadir sama, Pengarah Pelajaran Pahang, Datuk Abdul Aziz Abdul Latiff.

Dalam pertandingan sama, SMK La Salle, Selangor menduduki tempat kedua manakala tempat ketiga dimenangi SMK Sultan Abu Bakar, di sini.

Jurulatih SMK Convent Bukit Nanas, Joan Foo ketika ditemui berkata, dia bangga dengan kemenangan itu yang merupakan hasil usaha bersungguh-sungguh peserta yang berlatih sejak dua minggu sebelum pertandingan.

"Selama tiga tahun kami menyertai pertandingan choral speaking peringkat wilayah tetapi tidak berjaya memenanginya.

"Kekuatan sekolah ini adalah semua peserta boleh bertutur bahasa Inggeris dengan fasih dan telah banyak memenangi pertandingan choral speaking peringkat nasional sejak berada di sekolah rendah," katanya.

No comments:

Post a Comment