Pages

Thursday, April 29, 2010

791 pelajar cemerlang dirai

TANAH MERAH - Seramai 791 pelajar cemerlang dalam peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM), Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Sijil Pelajaran Malaysia Vokasional (SPMV) dan Sijil Tinggi Agama Pelajaran (STAM) diraikan dalam majlis anugerah cemerlang anjuran UMNO Bahagian Tanah Merah di sini, baru-baru ini.

Majlis terbabit diadakan bagi meraikan kejayaan mereka yang mencatat keputusan yang amat membanggakan dalam peperiksaan terbabit, dan sebagai pendorong semangat supaya mereka lebih berjaya apabila dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih baik.

Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz berkata, majlis ini adalah untuk meraikan pelajar-pelajar ini yang bertungkus lumus belajar bagi mencapai keputusan yang cemerlang.

“Dengan kesungguhan yang ditunjukkan pelajar-pelajar ini juga, ia turut membanggakan pihak sekolah dan ibu bapa pelajar terbabit.

“Sesungguhnya usaha ini adalah dari dorongan semua pihak termasuk ibu bapa, guru-guru yang banyak membantu meningkatkan pencapaian pelajar di sekolah masing-masing,” katanya.

Majlis terbabit juga turut dihadiri oleh Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi, Pengarah Pelajaran Kelantan, Hussain Awang dan Pegawai Pelajaran Daerah (PPD) Tanah Merah, Che Abdullah Mohd.

Sementara itu Che Abdullah berkata, beliau juga mengucapkan terima kasih dan penghargaannya kepada UMNO Bahagian Tanah Merah yang sentiasa memberikan galakan kepada pelajar-pelajar yang mencapai keputusan cemerlang.

“Semoga usaha ini akan diteruskan pada masa akan datang bagi menggalakkan pelajar-pelajar untuk terus mencapai keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment