Pages

Tuesday, April 13, 2010

Tubuh pusat seni kanak-kanak, remaja lepas waktu sekolah dikaji

WASHINGTON 13 April - Datin Seri Rosmah Mansor berminat untuk menubuhkan sebuah pusat pendidikan seni dalam pelbagai disiplin untuk kanak-kanak dan remaja.

Beliau berkata, pusat itu penting untuk kanak-kanak dan remaja daripada kumpulan berpendapatan rendah di kawasan berisiko tinggi.

Menurut beliau, penubuhan pusat tersebut adalah ke arah mewujudkan persekitaran yang selamat untuk mereka selepas waktu sekolah.

Katanya, pusat seperti ini mampu mengurangkan masalah sosial di kalangan kanak-kanak dan remaja yang sering ditinggalkan oleh ibu bapa yang bekerja.

Beliau berkata demikian kepada pemberita Malaysia selepas melawat Sitar Arts Centre di sini, semalam.

Rosmah yang juga Presiden Badan Kebajikan Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) dan Pengerusi Permata bagaimanapun berkata, beliau perlu membincangkan perkara itu dengan kerajaan dan pihak berkuasa yang berkaitan mengenai kaedah pelaksanaan pusat berkenaan.

Isteri Perdana Menteri itu mengadakan lawatan di Sitar Arts Centre dengan disertai lebih 20 anggota Bakti, termasuk isteri Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datin Seri Masnah Rais.

Hadir sama, isteri Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datin Seri Khamarzan Ahmad Meah dan isteri Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datin Seri Shuryani Shuaib. - Bernama

No comments:

Post a Comment