Pages

Thursday, April 15, 2010

SMK Dato’ Ismail dibuka semula Ahad ini

KOTA BAHARU 15 April - Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dato’ Ismail di Pasir Puteh yang ditutup mulai Selasa lalu berikutan seorang pelajarnya disahkan positif Influenza A (HINI), akan dibuka semula Ahad ini.

Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Kelantan, Hussein Awang berkata, tindakan itu diambil selepas langkah-langkah pencegahan dilakukan oleh pihaknya dengan kerjasama Jabatan Kesihatan Kelantan.

Bagaimanapun, beliau berkata, kesemua pelajar yang disyaki dijangkiti virus itu akan terus dikuarantin sebaik ia disahkan bebas daripada mengalami simptom penyakit itu.

"Kita akan membuka semula sekolah itu Ahad ini selepas berpuas hati dengan langkah-langkah pencegahan dan pelajarnya bebas daripada disyaki mengalami simptom serangan selsema itu,” katanya.

Beliau memberitahu pemberita selepas merasmikan Majlis Anugerah Kecemerlangan Sekolah di Pejabat Pendidikan Daerah Kota Baharu di sini, hari ini.

Menurut Hussein, inilah kali pertama sekolah di negeri ini ditutup sepanjang tempoh empat bulan tahun ini kerana disyaki terlibat dengan wabak itu. - Bernama

No comments:

Post a Comment