Pages

Wednesday, April 14, 2010

Sekolah perlu fokus mutu pembelajaran

KANGAR 13 April – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan pemimpin sekolah agar meningkatkan prestasi pelajar serta sekolah masing-masing dan bukannya berusaha untuk mendapatkan insentif semata-mata.

Beliau berkata, apa juga insentif yang disalurkan sama ada daripada kerajaan mahupun pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mestilah memfokuskan peningkatan mutu pembelajaran seterusnya meningkatkan pencapaian pelajar.

“Walau apa pun rangsangan yang disalurkan itu, saya berharap ia akan dapat membantu kerajaan dalam memajukan pelajar dan bidang pelajaran di negara ini,” katanya.

Beliau berkata demikian sewaktu melancarkan Bengkel Pemikiran Kritis Dalam Pembelajaran Matematik dan Program Pemerkasaan Pelajar Cemerlang Perlis Siri II di sini hari ini.

Program anjuran bersama Jemaah Datuk-Datuk Perlis (Jemaah), Universiti Malaysia Perlis (Unimap), Jabatan Pelajaran Perlis dan kerajaan negeri Perlis itu turut dihadiri oleh Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Md. Isa Sabu dan Pengarah Pelajaran Negeri, Mansor Lat serta Presiden Jemaah, Datuk Seri Che Md. Noor Md. Arshad.

Dalam pada itu Muhyiddin turut memuji pelaksanaan program tersebut dan seharusnya dijadikan contoh oleh NGO dan negeri-negeri lain.

No comments:

Post a Comment