Pages

Friday, April 16, 2010

Yayasan TM taja Utusan Malaysia, Mingguan Malaysia sempena Hari Guru Kebangsaan

KUALA LUMPUR 15 April - Yayasan Telekom Malaysia (TM) akan menaja akhbar Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia sempena Hari Guru Kebangsaan 2010 yang akan berlangsung di East Coast Mall, Kuantan, Pahang dari 13 hingga 16 Mei ini.

Cek tajaan berjumlah RM5,200 disampaikan oleh Naib Presiden, Perancangan Pembangunan Insan dan Pembangunan Kepimpinan, Kumpulan Pengurusan Pembangunan Insan Kumpulan TM, Dr. Zainal Abu Zarim kepada Pengurus Pemasaran Wilayah Tengah, Utusan Melayu (M) Berhad, Rosman Zulkifli di Menara TM di sini semalam.

Kumpulan Utusan akan mengedarkan 1,000 naskhah akhbar tajaan itu setiap hari sepanjang berlangsungnya sambutan Hari Guru Kebangsaan itu nanti.

"Ini merupakan sebahagian dari sumbangan Yayasan TM yang begitu mengutamakan pendidikan untuk semua peringkat masyarakat,'' katanya.

Sehubungan itu, katanya, tahun ini Yayasan TM akan memperuntukkan RM30 juta berbanding tahun lalu hanya RM26 juta untuk penajaan pengajian.

"Ia meliputi biasiswa kecil untuk pelajar sekolah menengah sehinggalah kepada mahasiswa yang mengikuti pengajian peringkat diploma, ijazah, sarjana dan juga doktor falsafah di universiti tempatan dan juga luar negara,'' tegas beliau.

Malah katanya, Yayasan TM kini menaja 3,227 mahasiswa di peringkat universiti di dalam dan juga luar negara.

"Sejak ditubuhkan pada 1994, Yayasan TM telah menaja 11,000 pelajar dengan peruntukan RM500 juta,'' katanya.

Zainal berkata, Yayasan TM juga menaja lima sekolah angkat di luar bandar dalam tempoh dua tahun sejak Julai lalu.

No comments:

Post a Comment